איך כדאי לבחור הדברת פשפשים

אין ספק שפשפשים הם הסיוט של כל אחד מאתנו, גילויו של פשפש בבית זה אחד הדברים הפחות נעימים שיוכלו לקרות לכם.

ישנם סוגים רבים של פשפשים וחשוב לדעת להבחין ביניהם: פשפשי מיטה, פשפשי גינות, נחלים ועוד.

רוב הפשפשים לא נחשבים כמזיקים או מציקים לבני האדם אלא לחקלאות.

אולם, פשפשי המיטה הם הזן המאיים ביותר על בני האדם, הם מציקים וטורדניים ובמידה ותתקלו בהם תרצו להיפטר מהם בהקדם האפשרי.

איך נזהה את הפשפש?

הסימן הראשון שממנו תוכלו לדעת שיש לכם פשפשים הוא גירודים חזקים ובלתי פוסקים. פשפשי המיטה לרוב יוצאים בלילה, הם חרקים שטוחים בלי כנפיים אשר צבעם חום ואורכם יכול להגיע עד לחצי סנטימטר. הסיבה שבגללה תתגרדו היא שהפשפש ניזון ממציצת הדם שלכם ולכן הוא מהווה מטרד רציני. קשה מאוד לאתרו. בעיקר בגלל שהוא יוצא בלילה ומתחבא ביום. ניתן לחפש את הכתמים החומים שהם משאירים על המזרן או הקיר. בנוסף, אפשר עם פנס בלילה לאתר אותם הולכים על המזרן.

איך נבחר הדברה? 

הדברת פשפשים היא מלאכה לא פשוטה בכלל ומצריכה מיומנות של מומחה. שוק ההדברה פרוץ ולכן כדאי לבחור מדביר אמין ומקצועי.

רישיון מדביר 

לא הרבה יודעים אבל על פי חוק לכל מדביר שמגיע אליכם הביתה צריך להיות רישיון הדברה. עבודת מדביר ללא רישיון היא סכנה חיים היות והם פועלים ללא פיקוח כלל. לעומת זאת, מדבירים עם רישיון נמצאים תחת פיקוח תמידי של המשרד להגנת הסביבה ועם חומרים המורשים לשימוש.

עלויות 

עשו השוואת מחירים, בדקו מה הם מחירי השוק, העדיפו חברת הדברה המספקת מדבירים מאשר מדביר פרטי היות ולרוב המחירים יהיו זולים יותר

  אמינות ואחריות 

ודאו כי יש אחריות על ההדברה והמשך טיפול במידה ויתגלו פשפשים נוספים לאחריה. לרוב, המדביר יגיד מעצמו כי הוא יגיע לביקור לצורך מעקב, עליכם לדעת כי זה מגיע לכם כחלק מהשירות הניתן.

מה נעשה לפני שהמדביר מגיע?

 

שואב אבק 

ההמלצה היא לשאוב כל מקום בו הפשפשים יכולים להסתתר, בין היתר בספות, מיטות, שטיחים, משקופים וכל מקום שהמדביר ימליץ עליו.

כביסה 

על מנת שהפשפשים לא יצוצו שוב לאחר ההדברה יש לכבס את כל הבדים המסתובבים באזור הנגוע בכביסה של לפחות 60 מעלות. בין היתר כבסו את הבגדים, המצעים וכו'. רק זה יבטיח את ההעלמות הפשפשים.

נעלי החיים ­

במידה ויש לכם בעל חיים עליכם לדאוג לנקות אותו היטב באמצעות תכשירים ייעודיים לדחיית הפשפשים. בנוסף, באפשרותכם לשים עליו קולר למניעת פשפשים.

לסיכום, פשפשים הם עסק לא נעים כלל, אם אתם חושדים שהם הגיעו אליכם הביתה, מומלץ לטפל בהם כמה שיותר מהר באמצעות מדביר מקצועי שיעצור את ההתפשטות.

מה היה לנו עד עכשיו?